قدم سنج

همیشه برای همگان جالب است که مقدار مسافتی را که پیمودن اندازه گیری کنند قدم سنج این کار را انجام میدهند. دانستن این موضوع به شما کمک می کنند موقعیت خود را تعیین کنید و مسیر را بشناسید.

ارتفاع سنج

ارتفاع سنج

زمانی که در مسیرهای کوهستانی حرکت می کنید داشتن یک ارتفاع سنج به کارتان می آید. این وسیله با استفاده از تغییراتی که در فشار اتمسفر وجود دارد و می توانید آن ها را تشخیص دهد.  میزان ارتفاع شما از سطح دریا را اندازه گیری میکند.

گوشی تلفن همراه

هنگامی که به تنهایی و به ویژه در مناطق دوردست کوه نوردی می کنید و به کمک نیاز دارید, گوشی تلفن همراه به درد شما می خورد. ممکن است در آن منطقه هیچ سیگنال یا موقعیتی برای شارژ باتری گوشی خود نداشته باشیم, اما با این حال راه حل جایگزین وجود ندارد و از نظر عقلانی ناچارید که آن را همراه خود ببریم.

دوربین چشمی

دوربین چشمی

اگرچه دوربین ها بیشتر برای تماشای طبیعت و پرندگان یا داشتن نمای نزدیکتر از اراضی و مناطق دور دست مورد استفاده قرار می گیرد اما میتوان از آنها در یافتن راه نیز کمک گرفت. زمانی که به دنبال یک راه می گردید یا یک جاده مرزی را هدف قرار داده اید, دوربین های چشم کمک شما خواهند آمد.

مکان یاب الکترونیکی یا GPS

GPS

GPS یا استفاده از چندین سیگنال از ماهواره هایی که به دور زمین میچرخند موقعیت دقیق شما را بر روی زمین تعیین میکند. میتوانید مسیر پیمایش خود را در این دستگاه ثبت نمایید و نقاط مختلف از قبیل چشمه جان پناه, قله و مانند آن در آن مشخص کنید. همچنین می توانید از طریق نرم افزار مخصوص که معمولا همراه با GPS در هنگام خرید تحویل خواهید گرفت. مسیر نقاط مورد نظر را از طریق کامپیوتر وارد دستگاه خود کنید و استفاده از امکانات آن خود را به مقصد برسانید. از طرفی مکان یابی الکترونیکی می توانند مدت سفر را به صورت تقریبی محاسبه کنند. میزان سرعت حرکت ارتفاع از سطح دریا مسافت طی شده، میانگین سرعتی که در زمان مشخصی طی شده است تعیین موقعیت شما بر روی نقشه و مشخص کردن جهت جغرافیایی نیز از دیگر قابلیت های GPS است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.