در انتخاب کفش باید نیازهای خود را در نظر بگیرید و با توجه به این نیازها کفش مناسب خود را انتخاب نمایید. کفش های مناسب از صندلی مسافرتی و سبک تا کفش های آج دار مخصوص کوهنوردی را شامل می شوند. هر چند باید در نظر داشته باشیم که اندازه مناسب کفش بسیار مهم است.

شناخت ساختار کفش

زمانی که به دنبال وسایل مورد نیاز خود میگردید, انتخاب کفش مناسب مهمترین تصمیمی است که میتونید بگیرید. اگر کفش تان نامناسب باشد با مشکل مواجه خواهید شد. وقتی از برنامه هایی که خاطره تلخی از خود به جای گذاشته اند یا لذت خود را از دست دادند به دلیل تاول ها, سرمازدگی ها و دوره ای است که. در قسمت پا ایجاد شده است. شرایطی را. که می خواهید در آن کوهپیمایی نمایید, بررسی کنیم و تنها به هدف خود از استفاده از کفش, مشکلات آنها و در نهایت رفع این مشکلات توجه کنیم. این را هم بدانید که با قلب دوم بدن انسان است.

این فاکتورها در انتخاب کفش های مناسب به شما کمک میکند

طول کفش

انگشتان پای شما باید بتوانند به سادگی داخل کفش حرکت کند. اگر انگشتان پای شما حساس است یا مشکل خاصی در ساق پای خود دارید, به این نکته راحت بودن انگشتان پا بسیار دقت کنید.

عرض کفش 

پاهای شما نباید از طرفین تحت فشار باشند.

حجم کفش

حجم پای شما باید با امنیت کامل داخل محفظه داخل کفش قرار بگیرد.ام. بله این هم که حدود هم ندارد شما.

برای راهنمایی بیشتر میتوانید از طریق تماس با باشگاه و مربیان مجموعه گردشگری شیرو در ارتباط باشید.

کفش های طبیعت گردی سبک

این مدل کفش ها بیشتر شبیه کفش هایی هستند که دوندگان مسافتهای طولانی از آنها استفاده میکنند. این کفش ها معمولا ساقه کوتاهی دارند و برای ۱ کوهنوردی نصف روز بسیار مناسب هستند. خیلی از طبیعت گردان حرفه ای و فوق العاده از همین مدل کفش ها برای. طی کردن مسافت های طولانی و همواره استفاده میکنند. یک تئوری محاسباتی بسیار ساده می گوید که به میزان هر ۵۰۰ g وزن اضافی تأمین می کنید. مثل این است که ۲ kg بار اضافه کوله پشتی تان اضافه کرده باشید. همین نکته ساده نشان میدهد که فقط با انتخاب کفش مناسب و سبک در مسیر طولانی تا چه اندازه می تواند از خستگی های اضافی کم کنید.

کفش های طبیعت گردی نیمه سنگین

این مدل کفش ها ساقه متوسط یا بلند دارند و برای کوهنوردی های ۱ روزه و سفر کمپینگ مناسب هستند. کفش های کوهنوردی مرتب هستند و به خوبی از مچ پای تان محافظت میکند اما به نسبت کفش هایی که برای پیاده روی و کمپینگ استفاده میشوند راحتی کمتری دارند.

کفش عادی مناسب کمپینگ

این مدل کفش ها به گونه ای طراحی شده اند که وزن زیاد بدن و کل افراد در سفری چند روزه را تحمل کند. کفش هایی با دوام و مرتب با کفی های سخت تر از کفی های کفش های پیاده روی این کفش برای مسافرت چند روزه به طبیعت پیشنهاد فوق العاده ای است.

کفش های مسافرتی

با دوام هستند و معمولا از موادی ساخته شده اند که هوا به راحتی در آن جریان پیدا میکند. قیمت آنها نسبتا به کفش های کوه پیمایی کمتر است. در مسیرهای مختلف دلنشین استحکام بالایی دارند و اطراف را حمایت میکنند. معمولا برای طبیعت گردانی که کوله سبک دارند و در اب و هوا و مسیر مناسبی حرکت می کنند. گزینه خوبی است.

برای راهنمایی بیشتر میتوانید از طریق تماس با باشگاه و مربیان مجموعه گردشگری شیرو در ارتباط باشید.

صندل های مسافرتی

صندل های آبی خاکی بیشتر کایاک سوار از آن استفاده میکردند بدون تحقیق کرده که برای برنامه های کوهپیمایی در روزهای گرم مناسب باشد. بعضی از مطلعان محافظ انگشت پا هم دارند که از آنها درباره برخورد با سنگ یا ریشه درختان محافظت میکند. در این نوع صندلی ها بنا به شکلی طراحی شده اند تا پا را در جای مناسب در داخل صندوق قرار دهد. تا حتی در مسیرهای ناهموار از سمت جدا نشود. شکل خمیده که در طرح کلی صندلی وجود دارد کمک میکند. در فرم اصلی بماند مراقب باشد در تالاب ها و باتلاق های که سطوح بالای آنها از دست آن تیم بیشتر از حد استفاده نکنید زیرا ممکن است هنگام بالا آوردن پا چون گلایه از کنار صندلی به درون پا را پیدا میکنند. سنگ میشم بندهای آن پاره شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.